Mera träning...

Hej!

Dagarna flyter på innan man lägger upp ett inlägg här igen men nu händer det iaf. Veckan har bestått av en del plugg, träning av hundarna i onsdags och idag. Har varit i Norge två gånger och gjort lite intervjuer till mitt examensarbete.

Men åter till hundarnas träning. Dagens träning gick bra, de fick träna sina muskler rejält idag då jag körde två fyrspann med en del säckar hundmat i släden ca 45 kg plus jag då. Träffade även idag på två älgar. De sprang en bit bort och sen stannade de snällt och tittade på oss. Min ena yngre ledarhund blev galen och ville efter dem men som tur är har jag en rutinerad i led med som viste vad som gällde så vi åkte ifrån våran publik. Idag vattnade jag även hundarna innan jag körde för att stoppa snösnappningen och det fungerade ganska bra. Har dock vissa tjejer som inte är så lätta att få i vätska, väldigt kräsna av sig!

Onsdagens träning gick snabbt som bara den! Körde mitt tilltänkta tävlingspann 6 hundar. Och det gick som bara den! Körde till och med ikapp Moas spann som pappa körde trots att jag startade en bra stund efter. Då känner man sig nöjd med hundarna!

Snöade lite idag men slutade som vanligt alldeles för tidigt! Hoppas på mer snö så man någon gång slipper alla dessa hopp och stenar. Slädarna tar en hel del stryck!
Imon blir det träning av hundarna igen men då blir det nog ett 6-spann!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0