Välkommen Manni!

Hej!

Nu är Manni äntligen i sitt nya hem! Det är nämligen så att för några veckor sedan skickade en kompis från danmark som köpt hundar av oss ett mail där han sa att de skulle sälja sitt hus och flytta till lägenhet. De tyckte inte det var rätt mot hundarna att bo i lägenhet så de undrade om vi var intresserade av någon. Han hade två kvar som de köpt av oss. Då det är vår egen uppfödning och vi vet vad det är för hundar så bestämmde jag mig för att ta hand om en, Manni som hon heter. Jag och pappa var nere i Ystad och hämtade henne igår och nu ligger hon och sover i en hundgård med fyra andra hundar. Det var inga problem att få in henne i vår flock. Hon tillhör ju redan flocken på sätt och vis då vi fött upp henne och både syskon och föräldrar finns här. Hon kommer troligen gå i mitt tävlingsspann och förhoppningsvis i led.

Hon är så go Manni. Har inte sagt ett ljud och bara accepterar allt som händer. Finner sig bra i sin situation och njuter av de andra hundarnas närvaro. Tror hon kommer trivas bra här!

Vi passade även på att köra in till vår sponsor LIMEX och fick lite material. Är väldigt tacksam för deras sonsring!!!!


Jag och Manni igår nyss hemkommen till sitt nya hem.


Manni i hundgården hos sina nya kompisar... =)

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0