Ny hund

Hej!

I måndags anlände mina föräldrar till småland och så även min nya hund Albin som kommer från Moonrun´s kennel.
Jag fick bra kontakt med honom från början. Hann dock bara träffa honom en snabbis första kvällen då de kom ganska sent. Sen igår när jag kom hem från jobbet umgicks vi mycket och länge. Jag kammade och borstade och försökte få bort all päls som han börjat fälla. Det märks att han har bott norröver om man säger så. =)

Igår kväll körde jag honom för första gången. Pappa och mamma har kört honom en gång sedan han kom till dem och då gick han bra. När jag körde honom igår var han till början lite rädd och osäker vilket inte är så konstigt med nya hundar och ny miljö runtomkring sig, men så fort vi körde iväg gick det hur bra som helst och han jobbade på duktigt hela vägen! Efter körningen fick han komma in i den hundgården jag tänkt att han ska vara i. Han tog kommando där direkt och började uppvakta den enda tiken i den hundgården. Det blev lite små gnabb mellan honom och de andra hanarna men när han sagt sitt så var de inte så intresserade av honom längre utan ville mest därifrån.. Jag tror dock detta kommer att gå över. En av hanarna ville leka med honom men han är för upptagen av tiken. Han fick vara några timmar i hundgården själv med de andra och det gick bra. Sen på natten sov han inne i sovrummet och det gick med bra. Han var lite osäker i början men sen gick det bra och han sov gott!

Imorse fick han mat inne i hundgården med de andra och sen fick han vara med mamma och pappa borta vid sjön där de campar, då jag inte vågar lämna honom ensam med de andra utan att någon är hemma. Så nu ska jag ta mig bort till sjön och se hur min lilla pojk har det! Är än så länge mycket nöjd med honom! =)


Bild kommer men internet krånglar...

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0