Träning i regn och rusk =)

Hej!

Har varit ute på ett träningspass med hundarna nu. Körde fyra kickbikespann eller rättare sagt, jag körde två och andreas två. Han var ju tvungen att träna då han ska tävla i helgen på skånedraget.

De två spannen jag körde gick riktigt bra. Tävlingspannet gick bra till vi efter en backe körde ut på en stor isfläck vilket resulterade i att kickbiken vek sig under mig och jag fick styret i låret och landade i leran. Tur man har sådana duktigt hundar som förstog att matte hade ramlat av så de stannade och väntade till jag haltat mig fram till dem. Sen fick jag försöka rätta till styret som satt helt snett. Sen bar det av igen, kände att det pulserade i benet så kunde inte sparka så mycket som jag ville. När jag kom hem fick andreas rätta till styret mer då styret vänt sig uppåt så för att bromsa fick jag sätta mig på huk. Ja ja som det kan gå.. nu vet jag hur det känns att ramla med kickbiken och jag fick mig en lerinpackning :P Hundarna gjorde ett bra jobba i alla fall, fast jag inte kunde hjälpa till så mycket.

Nu ligger jag i sängen med ett ben som jag inte kan böja utan att det gör fruktansvärt ont. Men det ska bli bra till helgen! Jag ska även klara träningsrundan imon!


Ska tävla med Mietti och Nanos (den vita hunden och den mörka till höger)

Ha en bra tisdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0